قهوه انح
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

قهوه انح

شكلك تعبان ومتضايق شدلك كورسي واقعد تشرب ايه بقي مع قهوه انح مش حتقدر تزوغ م الحساب

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

أيمن بهجت قمر :أقسم بالله ماشفتش Beautiful mind إلا بعد عرض آسف على الإزعاج

5 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
شجره الدر
دراع المعلم اليمين
دراع المعلم اليمين
شجره الدر

أيمن بهجت قمر :أقسم بالله ماشفتش Beautiful mind إلا بعد عرض آسف على الإزعاج Empty
مُساهمةموضوع: أيمن بهجت قمر :أقسم بالله ماشفتش Beautiful mind إلا بعد عرض آسف على الإزعاج   أيمن بهجت قمر :أقسم بالله ماشفتش Beautiful mind إلا بعد عرض آسف على الإزعاج Icon_minitimeالجمعة أغسطس 08, 2008 10:36 am

04/08/2008

كان الشاعر الغنائى الشاب أيمن بهجت قمر ضيفاً على برنامج 90 دقيقة ، بمناسبة النجاح الذى حققه فيلم آسف على الازعاج الذى قام بتأليفه فى ثالث عمل سينمائى بعد فيلمى بحبك وانا كمان لسمية الخشاب ومصطفى قمر وعندليب الدقى ، إلا أن أيمن بدأ الحوار بالتأكيد على أن فرحته بنجاح الفيلم أفسدها الاتهامات التى وجهت اليه بأنه نقل الفيلم من آخر أمريكى .
قال أيمن : قيل ان فيلم اسف على الازعاج مسروق من عدة افلام اهمها " Beautiful mind " ،بطولة راسل كرو هى افلام بطلها مريض نفسى وناقشت نفس المشكلة أو المرض ،وطبيعى تلاقى شبه لكن أقسم بالله العظيم أنا لم أر هذا الفيلم الا بعد عرض الفيلم بتاعى ،ودى حاجة أفسدت فرحتى بالفيلم ، هات لى مشاهد متطابقة أو تفاصيل متطابقة .
أضاف أيمن :أنا اتعلمت من والدى ومن العظماء والاساتذة الكبار ، حسين السيد عمل أعانى لعبد الوهاب وعمل كوتوموتو ياحلوة يابطة ، والصح انى أعمل كل الالوان .
سأله معتز : تتر المسلسل بتعمله إزاى ؟
قال : أحانل مش باقرا المسلسل ، فيه حاجات باعملها علشان عايز فلوس ، بيكون مسلسل عارفين إنه أى كلام أو مش قد كده ، بيقولولى إعمل لنا حاجة عن الخير والشر مثلاً أو عن الظلم وباعملها من عير ما اقرا السيناريو ، وفيه أعمال باستمتع لما أقراها زى مسلسل حمادة عزو ، حسيت من بين سطور يوسف معاطى اننا ناس عايشين على الامجاد ومش بنعمل حاجة ، وبرضه فى سكة الهلالى كان بين السطور كلام عن الحياة السياسية فى مصر .
** مفردات اللغة عندك وعند جيلم فيها جرأة ، إيه أنتخ دى ؟
- الجرأة فى كل زمان بس لغة زمان غير دلوقت واللفظ المهم هو استخدامه فى مكانه مادام له مضمون .
** ردك على الكلام اللى بيتقال عن انهيار اللغة وانكم السبب؟
- الكلام ده بيتكرر فى كل عصر وزمان كنت هتلاقى بتاع الخمسينات لا يقتنع بكلام السبعينات وده سبب غرابة الكلام على الجيل ده .
Moamen Hassan
المعلم صاحب القهوه
المعلم صاحب القهوه
Moamen Hassan

أيمن بهجت قمر :أقسم بالله ماشفتش Beautiful mind إلا بعد عرض آسف على الإزعاج Empty
مُساهمةموضوع: رد: أيمن بهجت قمر :أقسم بالله ماشفتش Beautiful mind إلا بعد عرض آسف على الإزعاج   أيمن بهجت قمر :أقسم بالله ماشفتش Beautiful mind إلا بعد عرض آسف على الإزعاج Icon_minitimeالجمعة أغسطس 08, 2008 10:57 am

انا شوفت الفيلم ده في السينما وعجبني اوي
وحسيت انه بجد فيلم اجنبي
انا حتفرج علي الفيلم الاجنبي ده وحقولكو رأيي

شكرا يا شجره ع التغطيه
https://anna7.ahlamontada.net
7aMaDa
دراع المعلم اليمين
دراع المعلم اليمين
7aMaDa

مُساهمةموضوع: رد: أيمن بهجت قمر :أقسم بالله ماشفتش Beautiful mind إلا بعد عرض آسف على الإزعاج   أيمن بهجت قمر :أقسم بالله ماشفتش Beautiful mind إلا بعد عرض آسف على الإزعاج Icon_minitimeالثلاثاء أغسطس 26, 2008 1:16 pm

على فكرة انا شفت الفيلم الاجنبي و هو فيلم جامد اوي
البطل بتاعه راسل كرو اخد فيه جايزة الاوسكار

و هو صحيح في بعض التشابهات البسيطة ان الاتنين كان عندهم انفصام

بس الدليل على ان اسف على الازعاج مش نسخة من الفيلم الاجنبي ان انا شفت اسف على الازعاج بعد ما شفت الفيلم الجنبي واستمتعت بيه اوي وناوي اشوفه تاني بأذن الله

tHaNkSsSsSsSsSsSsS
نور
نائب المعلم
نائب المعلم
نور

مُساهمةموضوع: رد: أيمن بهجت قمر :أقسم بالله ماشفتش Beautiful mind إلا بعد عرض آسف على الإزعاج   أيمن بهجت قمر :أقسم بالله ماشفتش Beautiful mind إلا بعد عرض آسف على الإزعاج Icon_minitimeالأربعاء أغسطس 27, 2008 11:32 am

يا جماعة عادى ماهو تلات تربع الافلام المصرية مسروقة من سيناريهوات اجنبى
مجتش على ده
shosh we bs
دينموو القهوة
دينموو القهوة
shosh we bs

مُساهمةموضوع: رد: أيمن بهجت قمر :أقسم بالله ماشفتش Beautiful mind إلا بعد عرض آسف على الإزعاج   أيمن بهجت قمر :أقسم بالله ماشفتش Beautiful mind إلا بعد عرض آسف على الإزعاج Icon_minitimeالخميس أغسطس 28, 2008 7:48 am

ثانك يووو ياشجرتنا على التوبيك الجامد دة

وفعلا كان فى فيلم الرجل الابيض المتوسط كان تبيكل بالظبط من فيلم اجنبى كان بالظبط

وانا ولا شوقت اسف ع الازعاج عشان كنت مسافر الغردقة ولا شوفت الفيلم الاجنبى عشان كنت مسافر الصعيد الجوانى ههههههه

واحنا افلامنا مهما عملنا عمر ماسالينماء المصرية سوف تنافس ايرادت وتكاليف السنماء العالمية والاوربية
نحنو ولا حاجة

صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-