قهوه انح

شكلك تعبان ومتضايق شدلك كورسي واقعد تشرب ايه بقي مع قهوه انح مش حتقدر تزوغ م الحساب
 
الرئيسيةس .و .جبحـثالأعضاءالمجموعاتالتسجيلدخول

شاطر | 
 

 مواقف (انيس منصور)

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
شجره الدر
دراع المعلم اليمين
دراع المعلم اليمين
avatar

عدد الرسائل : 1683
العمر : 29
الموقع : i believe i can fly..i belive i can touch the sky
تاريخ التسجيل : 28/07/2008

مُساهمةموضوع: مواقف (انيس منصور)   الأربعاء أغسطس 13, 2008 4:27 pm




مواقف‏

‏بقلم : انيس منصور


*‏ النميمة لبانة الشفتين‏,‏ والتليفزيون لبانة العينين‏!‏

*‏ تعيس من ينظر إلي ماضيه‏.‏ أتعس من يتطلع إلي مستقبله‏:‏ هذه حالنا‏!‏

*‏ الجنون هو لحظة توافق صادقة مع عالمنا المجنون‏!‏

*‏ إذا تشاجر زوجان وقف الشيطان ليبارك أحدهما‏!‏

*‏ الزواج محاولة مملة للتوفيق بين اثنين أحدهما ينام والنافذة مفتوحة‏..‏ والثاني والنافذة مغلقة‏!‏

*‏ حاول أن تجعل مسافة دائمة بينك وبين زوجتك‏:‏ لاتتسع جدا ولا تضيق جدا‏!‏

*‏ إذا أيقنت أن الرجل طفل‏,‏ فقد عرفت عنه كل شيء‏!‏

*‏ بصراحة ما الذي يريده الرجل في حياته الزوجية‏ ‏ مرتبة‏ و‏ تغسل وتكنس وتربي الأولاد‏!‏

*‏ إذا أبدي الرجل رأيه فهو حر‏,‏ وإذا أبدت المرأة رأيها فهي قليلة الأدب؟‏!‏

*‏ إذا أخطأ الرجل فهو غلطان وإذا أخطأت المرأة فكلهن كذلك‏!‏

*‏ الحب مرحلة في حياة الرجل‏,‏ وكل حياة المرأة‏!‏

*‏ الموسيقي هي‏:‏ عين الأذن‏!‏

*‏ كيف تمشي مستقيما في شارع أعوج؟‏!‏

*‏ الشيطان يسكن العقول ولا يسكن القلوب‏!‏

*‏ الحب يصنع المعجزات إلا الزواج السعيد‏!‏

*‏ أجمل سنوات الحب‏,‏ ما كانت قبل الزواج‏!‏

*‏ نحن أولاد الذين تزوجوا فأحبوا‏,‏ وآباء الذين يتزوجون بلا حب ويحبون بلا زواج‏!‏
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
Moamen Hassan
المعلم صاحب القهوه
المعلم صاحب القهوه
avatar

عدد الرسائل : 1465
العمر : 31
تاريخ التسجيل : 24/07/2008

مُساهمةموضوع: رد: مواقف (انيس منصور)   الخميس أغسطس 14, 2008 8:57 am

إذا أيقنت أن الرجل طفل‏,‏ فقد عرفت عنه كل شيء‏!

انا مقتنع بدي اوووي

الله ينور يا شجره فعلا ده كلام في الجووووون


Arrow Arrow Arrow Arrow
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://anna7.ahlamontada.net
شجره الدر
دراع المعلم اليمين
دراع المعلم اليمين
avatar

عدد الرسائل : 1683
العمر : 29
الموقع : i believe i can fly..i belive i can touch the sky
تاريخ التسجيل : 28/07/2008

مُساهمةموضوع: رد: مواقف (انيس منصور)   السبت أغسطس 16, 2008 6:10 am

Moamen Hassan كتب:
إذا أيقنت أن الرجل طفل‏,‏ فقد عرفت عنه كل شيء‏!

انا مقتنع بدي اوووي

الله ينور يا شجره فعلا ده كلام في الجووووون


Arrow Arrow Arrow Arrow

شكرا ليك ولمرورك جدا يا مؤمن ودايما منور مواضيعي
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
نور
نائب المعلم
نائب المعلم
avatar

عدد الرسائل : 1929
العمر : 30
تاريخ التسجيل : 25/07/2008

مُساهمةموضوع: رد: مواقف (انيس منصور)   السبت أغسطس 23, 2008 11:32 am

شجره الدر كتب:
[img]!‏

*‏ تعيس من ينظر إلي ماضيه‏.‏ أتعس من يتطلع إلي مستقبله‏:‏ هذه حالنا‏!‏

!‏size][/color]

حلوة دى اوى
مش عارف عجبانى ليه
ميرسى يا شجرة

_________________
لو لم اكن انحاويا لوددت ان اكون انحاويا
اجمل هندسة فى الحياة ان تبنى جزيرة من الامل فوق بحيرة من اليأس
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
نور
نائب المعلم
نائب المعلم
avatar

عدد الرسائل : 1929
العمر : 30
تاريخ التسجيل : 25/07/2008

مُساهمةموضوع: رد: مواقف (انيس منصور)   السبت أغسطس 23, 2008 11:33 am

شجره الدر كتب:
[img]
*‏ تعيس من ينظر إلي ماضيه‏.‏ أتعس من يتطلع إلي مستقبله‏:‏ هذه حالنا‏!‏

‏size][/color]
مش عارف عجبانى ليه دى
شجرة

_________________
لو لم اكن انحاويا لوددت ان اكون انحاويا
اجمل هندسة فى الحياة ان تبنى جزيرة من الامل فوق بحيرة من اليأس
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
شجره الدر
دراع المعلم اليمين
دراع المعلم اليمين
avatar

عدد الرسائل : 1683
العمر : 29
الموقع : i believe i can fly..i belive i can touch the sky
تاريخ التسجيل : 28/07/2008

مُساهمةموضوع: رد: مواقف (انيس منصور)   السبت أغسطس 23, 2008 6:01 pm

بشكرك يا نور علي ردك واختيارك للمقوله دي بالذات

وفعلا الانسان لازم يعيش كل لحظه كأنها اخر لحظه في حياته

لكن بردو لازم يرجع للماضي علشان يتعلم منه

ولازم يبص للمستقبل علشان يعرف يخطط له كويس

ومرسيه مره تانيه علي مرورك الجميل
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
Shahanda
دراع المعلم اليمين
دراع المعلم اليمين
avatar

عدد الرسائل : 1130
العمر : 29
الموقع : Start with asmile
تاريخ التسجيل : 27/07/2008

مُساهمةموضوع: رد: مواقف (انيس منصور)   الأحد أغسطس 24, 2008 6:10 pm

‏ إذا أبدي الرجل رأيه فهو حر‏,‏ وإذا أبدت المرأة رأيها فهي قليلة الأدب؟‏!


ليه الظلم يعنى ؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
شجره الدر
دراع المعلم اليمين
دراع المعلم اليمين
avatar

عدد الرسائل : 1683
العمر : 29
الموقع : i believe i can fly..i belive i can touch the sky
تاريخ التسجيل : 28/07/2008

مُساهمةموضوع: رد: مواقف (انيس منصور)   الإثنين أغسطس 25, 2008 5:01 pm

للاسف هو ده الواقع يا شاهي

لكن في نساء كتير دلوقتي بيحاولو انهم يفرضوا شخصيتهم وارائهم علي المجتمع

علشان يقولو لهم (احنا هنااااااا)

وتسلمي يا شاهي يا منوراني دايما
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
Princess
دراع المعلم اليمين
دراع المعلم اليمين
avatar

عدد الرسائل : 761
العمر : 28
الموقع : "سبحان الله و بحمده"-"سبحان الله العظيم"
تاريخ التسجيل : 23/09/2008

مُساهمةموضوع: رد: مواقف (انيس منصور)   الثلاثاء سبتمبر 23, 2008 4:59 pm

انيس منصور ده فيلسوف رائع و مع كامل احترامي ليه بحس ان
مشكلته انه متشائم في نظرته للحياه و دا على فكره حال معظم الفلاسفه
و انيس منصور لما تقرأ كتاب "عاشوا في حياتي" بتاعه هو اللي كاتبه بيروي فيه قصه حياته هتحسوا ان تشائمه و موقفه السلبي من المرأه و من الزواج ليه اسباب منطقيه من و هو صغير
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
Shahanda
دراع المعلم اليمين
دراع المعلم اليمين
avatar

عدد الرسائل : 1130
العمر : 29
الموقع : Start with asmile
تاريخ التسجيل : 27/07/2008

مُساهمةموضوع: رد: مواقف (انيس منصور)   الأربعاء سبتمبر 24, 2008 6:09 pm

اوك يا شجرة بس برضوا الحريه فى الفكر مش عيب دى من حق اى فرد
لو كان ولد او بنت مش كدا يعنى ؟ وعلى فكرة يا شجرة انا بحب اقول
راى بكل صراحه وحريه خااااااااااااااااااااااااااااااااالص يا ترى دى حاجه عيب
زى ما بيقول انيس منصور ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
شجره الدر
دراع المعلم اليمين
دراع المعلم اليمين
avatar

عدد الرسائل : 1683
العمر : 29
الموقع : i believe i can fly..i belive i can touch the sky
تاريخ التسجيل : 28/07/2008

مُساهمةموضوع: رد: مواقف (انيس منصور)   الجمعة سبتمبر 26, 2008 3:42 pm

اولا هرد عليكي يا برنسيس
بشكرك علي رأيك يا قمر
بس انتي عارفه اكيد ان كل انسان له كامل الحريه في كتاباته وطبعا انتي عارفه ان انيس منصور شخصيه ليها تاريخ وكل كلمه بيكتبها هي حصاد تجارب مر بيها في عمره كله يعني لو هنقول عنده 50 سنه فكل كلمه بيكتبها حصاد تجارب 50 سنه
وبالنسبه للتشائم والتفائل فيمكن هو عنده شويه تشائم لكن بجد هو انعكاس للواقع
اصل استحاله هيجيبلك صوره الواقع بمبي بمبي والدنيا ربيع والجو بديع
والواقع اساسا لونه اسود
لكن لو ركزتي شويه هتلاقي ان كل موقف او سطر من دول بيحمل في طياته حكمه صغيره
ممكن تأمني بيها وممكن لا
لكن صدقيني يا برنسيس احنا مهما كنا ووصلنا لدرجه كبيره من العلم
لكن احنا بردو مش هنقدر نعمل نص التجارب اللي عنده واللي هو وصلها
لان العلم مش بيقدر يوصلك التجارب اللي الانسان بيعيشها والخبرات اللي بيكتسبها
واحب اضيف ليكي كمان ان انتي شايفه ان انيس منصور نظرته تشائميه اوي
طيب ياستي اقري كتابات المعري وفلسفته وانتي هتشوفي السواد الاعظم
لان المعري انا قريتله كتير وفلسفته في الحياه قمه في التشائم لكن لو حاولتي تفكري شويه
هتلاقي ان في اراء صح واراء غلط
ولازم يكون لكل شخص فلسفه خاصه بيه وكيان خاص بيه
علشان منكونش نسخ كربون من بعض
وكمان لازم نقبل اراء الاخرين





اما شاهيستا القمر بتاعنا بقي
بصي يا شاهي يا حبيبه قلبي
اهو انتي بنفسك قولتي ان الحريه فى الفكر مش عيب دى من حق اى فرد
لو كان ولد او بنت مش كدا يعنى ؟

وانيس منصور بردو حر في كتاباته وحر في فلسفته
لان كتابات كل شخص بتعبر عن فلسفته الشخصيه
يعني مثلا لما انا وانتي وغيرنا بيكتب في المنتدي
اكيد كل واحد ليه شخصيه متفرده وكل واحد له رأيه وتربيته
ومش المفروض اننا نرفض افكار بعض
اهي دي كمان اسمها مواقف انيس منصور اللي بيعبر فيها عن نفسه
اما بقي عن النقطه اللي انتي طرحتيها بتاعه الحريه عند الولد والبنت

فأحنا مش هنكدب علي نفسنا ونقول ان مجتمعنا بيسمح بكده
لاننا في مجتمع شرقي
لكن الحريه او التقيد اللي بيفرضه علينا المجتمع ممكن يكون في افعال وتصرفات
لكن بالنسبه للافكار والتعبير عن الراي فأنا شايفه اننا بنعبر زينا زي الولد بالطريقه اللي عايزينها
ويمكن في بنات بتقدر تعبر عن افكارها وفلسفتها بطريقه جيده وافضل من 100 رجل
لكن اللي عايزه اقولهولك وهو مش دفاع عن انيس منصور او مهاجمه ليكي
لكن كلام انيس منصور بيعبر عن واقع هو شايفه في مجتمعنا
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
Princess
دراع المعلم اليمين
دراع المعلم اليمين
avatar

عدد الرسائل : 761
العمر : 28
الموقع : "سبحان الله و بحمده"-"سبحان الله العظيم"
تاريخ التسجيل : 23/09/2008

مُساهمةموضوع: رد: مواقف (انيس منصور)   الجمعة سبتمبر 26, 2008 6:01 pm

ههههههه
انتي ليه محسساني اني شتمت الفيلسوف العلامه-و اللام عليها شده- لزوم النطق Laughing
واضح انك ماقريتيش تعليقي كويس.. لاني قلت الكلام اللي انتي قلتيه ده كله.. بس بطريقه ما قل و دل

يا بنتي انا بعشق حاجه اسمها انيس منصور و بقرئله من و انا عندي اربعتاشر سنه و اول كتاب بجد-مش كتاب مدرسي طبعا- اخلصه في حياتي كان عزيزي فلان و بجد انيس منصور اثر فيا اوي في نظرتي للحياه .. خلاني اسمع كتيير و اتكلم قليل و لما اتكلم اجيب م الاخر و احب الصمت اكتر من الكلام ...خلاني يبقى عندي مرونه في التفكير و اعرف اشوف الامور من زاويه اللي قدامي و افهم الناس اللئيمه اياهم لا و اتقبلهم كمان ..شايفه النقط اللي بكتبها دي مابين كل جمله و جمله.. حاجه لا شعوريه كده اتعلمتها منه.. تحسسك بالصمت اللي مابين كل جمله و جمله
و خلاني اتأمل اكتر في الحياه .. بس الحمد لله مااثرش فيا تشاؤمه انا متفائله من يومي .. برضه بحترمه و بقدره مع اختلافي مع تفكيره المتشائم_اخجل اقول اختلافي معاه_
و لما حبيت اعرف هو ليه شايفنا احنا العنصر النسائي بصوره مش جميله و مابيحبش الزواج ..-الحمد لله بابايا عاملنا مكتبه كده كلها كتب دين و فقه و فلسفه و خصوصا انيس منصور-بابا اصله ارييير اوي -ربنا يخليهولي-
المهم دورت في المكتبه على كتاب تاني له لقيت عاشوا في حياتي كان بابا لسه جايبه من و انا في الثاويه العاميه Laughing و بطبيعه الحال ملقيتش وقت اقراه فيه غير فصل واحد
و لسه الصيف اللي فات ده افتكرته و قلت ابدأ فيه و على فكره انا لحد nowلسه ماخلصتوش
(مش بقراه كل يوم طبعا) لانه 700 صفحه قرأت منهم 312 بس و اللي فيهم اتكلم عن فتره طفولته و شبابه
و فيهم عرفت انه كان طفل عبقري من يومه...حفظ المصحف كله و معظم الشعر الجاهلي و اشعار معاصره كتيييير و كان هادي اوي و سوري في الكلمه فقري Laughing اوي... بيتغطى في الصيف بغطا تقييل تخيلوها دي.. و كانت فتره مراهقته بيحب القراءه اوي و العزله
و الفترتين كانوا فيهم مشاكل والدته مع والده اللي غايب بشكل شبه دائم عنه و لحظه ما ييجي بيتهم يتخانق مع والدته يا عيني و يديهم فلوس قليله اوي و يمشي ... و ام انيس كانت مريضه على طول...
و انيس كمان كان محاصر بعلاقات زواج فاشله و علاقات حب غامضه كده و غريبه..و كان ليه اخت متعلق بيها اوي و ماتت يا عيني و اثرت فيه اوي... دا غير انه كان بيخاف من مواجهه البنات مع انه كان رومانسي بس خجله كان بيوقعه في مشاكل عاطفيه و هو نفسه بيقول انه مكنش حابب ده فيه
ده غير انه شاف نماذج نسائيه في طفولته كانت اشبه بريا و سكينه ..و عاش فتره من طفولته مع الغجر و همجيتهم و كان حابب الموضوع ده اوي
و على فكره كان متفوق من يومه ... الاول على طووول في كل حاجه
بس كده
و اللي عايز معلومات اكتر عنه يسألني و انا اجاوب ان شاء الله Smile
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
شجره الدر
دراع المعلم اليمين
دراع المعلم اليمين
avatar

عدد الرسائل : 1683
العمر : 29
الموقع : i believe i can fly..i belive i can touch the sky
تاريخ التسجيل : 28/07/2008

مُساهمةموضوع: رد: مواقف (انيس منصور)   الجمعة سبتمبر 26, 2008 6:25 pm

ههههههههههههههه

لا ياقمر والله مش قصدي اللي انتي فهمتيه

لان لما انا قريت ردك ده (مع كامل احترامي ليه بحس ان
مشكلته انه متشائم في نظرته للحياه و دا على فكره حال معظم الفلاسفه
و انيس منصور لما تقرأ كتاب "عاشوا في حياتي" بتاعه هو اللي كاتبه بيروي فيه قصه حياته هتحسوا ان تشائمه و موقفه السلبي من المرأه و من الزواج ليه اسباب منطقيه من و هو صغير)

لقيت ان كل كلامك عن المواقف التشائميه والسلبيه لانيس منصور
ومعطتهوش حقه في التقدير لان شخصيه زي دي بجد يستاهل يترفع ليها الشابو
وانا حبيت اوضحك بس ان انيس منصور بيعبر عن اراءه الخاصه بيه
وزي ما انتي ذكرتي انها كلها نتاج حياه مضطربه عاشها


وياستي مختلفناش وماشاء الله عليكي شكلك مذاكره كويس
وعايزين نستفاد منك بقي
علشان احنا مش هنضيعك من ايدينا

ونصيحه كمان ليكي طالما بتحبي الفلسفات ابقي اقري فلسفه المعري
لانها هتعجبك جدا جدا وياريت لو قريتي اي كتب تانيه غير انيس منصور تبقي تفيدينا
علشان الكل يستفاد منها

وبجد انا مبسووووووطه منك اوي اوي والله وفرحانه بيكي جدا لان انتي نموذج للبنت يشرف
وبقي نادر دلوقتي لما بشوف بنات مهتميه بالعلم والفلسفه
وربنا يوفقك يا قمرنا ويزيدك علم
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
Princess
دراع المعلم اليمين
دراع المعلم اليمين
avatar

عدد الرسائل : 761
العمر : 28
الموقع : "سبحان الله و بحمده"-"سبحان الله العظيم"
تاريخ التسجيل : 23/09/2008

مُساهمةموضوع: رد: مواقف (انيس منصور)   السبت سبتمبر 27, 2008 6:53 pm

ربنا يخليكي و الله ده من زوقك

و انا مش شايفه اني اوي كده يعني

ده علمي يا دوب اد كميه الميه اللي بتاخدها العصفوره من بحر واسع

و مع ذلك اكيد مش هبخل على حد بأي حاجه اعرفها Smile
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
Shahanda
دراع المعلم اليمين
دراع المعلم اليمين
avatar

عدد الرسائل : 1130
العمر : 29
الموقع : Start with asmile
تاريخ التسجيل : 27/07/2008

مُساهمةموضوع: رد: مواقف (انيس منصور)   الأحد سبتمبر 28, 2008 9:31 pm

ميرسى ليكى يا شجرة انا فاهمه كلامك دا كويس وانا بحترم اراء الاخرين
وبحترم راى انيس منصور لانه من اراء الاخرين طبعا انا بس بتسغرب لكلامه
هو شايف ان دا واقع فى مجتمعنا اه بس الناس من حقها انها تنقد الكلام دا
ولاااا احنا مش سمعنا قبل كدا عن النقاد ؟
ودول بقى مهمتين يطلهوا القطط الفطسانه زى ما بيقولوا فى اى مقال او موضوع
بس انا مش بقول انى هطلع القطط الفطسانه انا بس شايفه انوا نسى الحقوق
الاسلاميه اللى ربنا سبحانه وتعالى ورسوله اعطالها للمراه لما نزل الاسلام
نسى كل ودا وبيتكلم كانوا لسه عايش فى عصر الجاهليه نسى ان لاسلام اعطى
المراه حقوق ومساوتها بالرجل فى كل حاجه مش فى الفكر بس
وبعدين هو لو رجع بالزمن لوورا اووووى كان عرف ان المراه وصلت لحكم مصر مرتين
كليوبترا مرة ودا فى العصر الفرعونى
وشجرة الدر مرة فى العصر الايوبى
والاتنين فكرهم هو اللى كان بيحكم البلد باكمالها مش مجرد تعبير وبس
وبعدين انا بدافع عن حقوق المراة فى الفكر هو انتى مش معانا ولاا ايه ؟
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
شجره الدر
دراع المعلم اليمين
دراع المعلم اليمين
avatar

عدد الرسائل : 1683
العمر : 29
الموقع : i believe i can fly..i belive i can touch the sky
تاريخ التسجيل : 28/07/2008

مُساهمةموضوع: رد: مواقف (انيس منصور)   الإثنين سبتمبر 29, 2008 3:52 pm

دي اقل حاجه يا برنسيس

بس بجد ماشاء الله عليكي ربنا يوفقك يارب


اما شاهي بقي تتصدقي عجبتيني

عارفه ليه

لانك جبتي اسمي في الموضوع ههههههههههههههه

وعندك حق بجد يا شاهي

احنا الاسلام عطينا حقوقنا كامله وعلي الرغم من كل ده بنرجع لابحاث وتقارير اجنبيه

ودرسات اجنبيه

عارفه المثل الشعبي اللي بيقول

(يبقي ابني علي كتفي وادور عليه)

هو ده اللي بيحصل فعلا

وللاسف هو ده اللي مودينا في داهيه

اننا بنفصل الدين عن الحياه وقليل اوي اللي يعرف ان الدين هو الحياه

واحنا للاسف في دوله عامله فصل بين الدين والحياه

وهو ده اللي مرجعنا ورا
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
Nonaa
دراع المعلم اليمين
دراع المعلم اليمين
avatar

عدد الرسائل : 2688
العمر : 27
الموقع : اسكندربه مدينه العشاق
تاريخ التسجيل : 02/01/2009

مُساهمةموضوع: رد: مواقف (انيس منصور)   السبت مارس 21, 2009 1:19 am

مررررررررررررررسى ليكى اوى ياشجره
بجد كل حاجه جبتيها صح
نايس توبيك
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
 
مواقف (انيس منصور)
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
قهوه انح :: Anna7wyyy 3la tooooool :: شويه جد بقي-
انتقل الى: