قهوه انح
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

قهوه انح

شكلك تعبان ومتضايق شدلك كورسي واقعد تشرب ايه بقي مع قهوه انح مش حتقدر تزوغ م الحساب

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

الحب على النت

سوسو
L O G Y
Nonaa
نادية27
شجره الدر
Shahanda
sandrala
folla
heba_cool02
نور
14 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
نور
نائب المعلم
نائب المعلم
نور

الحب على النت Empty
مُساهمةموضوع: الحب على النت   الحب على النت Icon_minitimeالجمعة أغسطس 29, 2008 5:23 am

كتير اتكلمنا مع ناس على الشات

كل واحد لو دور على ليستة الاسماء اللى عنده ممكن يلاقى اكتر من 300 اسم

لكن اكيد فى مرة حسيت انك مرتاح نفسيا لشخص حتى لو مش حاطط صورته

تلاقى نفسك مشدود ليه اوى ومش بتعرف ليه وبتبقى حاسس انك عاوز تشوفه........

اكيد ده حصلك قبل كده

وانا بصراحة حصلى مرتين قبل كده مع بنتين على الشات

بس انا مش بعتبره حب ولا بعتبره حتى اعجاب.........

انا شايف انه مجرد ارتياح نفسى

ويا سلام بقه لما تتفق انت والبنت اللى ارتحتلها نفسيا انكم تتقابلوا فى مكان واول ما تشوفها تلاقيها مفيش فرق بينها وبين محسن ابن عمتك affraid affraid ويمكن محسن احلى منها pig

مستنى ارائكم afro ................

فوتكوا بعافية
lol!

عدل سابقا من قبل نور في الثلاثاء سبتمبر 09, 2008 10:50 am عدل 1 مرات
heba_cool02
دراع المعلم اليمين
دراع المعلم اليمين
heba_cool02

الحب على النت Empty
مُساهمةموضوع: رد: الحب على النت   الحب على النت Icon_minitimeالجمعة أغسطس 29, 2008 5:50 am

انا معاك يانور الحب من علنت دا مش معترفة بية عشان لازم تعرف شخصبية الى قدامك وتفهمة وتعرف كل حاجة عنة وعن حياتة ... لكن حب النت دا عبارة عن ستارة كل واحد بيكلم التانى بس ميعرفش شخصيتة ةولا طباعة
وانا معتقدش ان ممكن ارتباط النت دا ينجح خالص ... وهو زى ما بتقول يانور هو ارتياح نفسى وتكلم حد ترتحالة ويكون كويس كصديق واخ وصاحب بس مينفعش اكتر من كدا
folla
دراع المعلم اليمين
دراع المعلم اليمين
folla

الحب على النت Empty
مُساهمةموضوع: رد: الحب على النت   الحب على النت Icon_minitimeالجمعة أغسطس 29, 2008 5:55 pm

بص يا نور الحب عالنت دة وهم ساعات بيجيلنا وقت بنحس فيه اننا محتاجين لاي حد نتكلم معاه ويكون قريب مننا اوي او بنكون محتاجين نحب وخلاص فبمجرد اننا نلاقي حد يفهمنا خلاص بنتوهم اننا كدة بنحبه مع انه بيكون تعود بس او زي منتا قلت ارتياح نفسي بس عمره محيكون حب لانك حتي لو كلمت حد كتير اوووي عالنت وفهمته وتخيلت نفسك تعرفه كويس لو قابلته واتعاملت معاه عن قرب حتلاقي نفسك كانك اول مرة تتعامل معاه وحتكتشف فيه حاجات مكنتش شايفها عالنت ساعتها باة حتفوق من الوهم اللي انت كنت فيه وحتعرف انه مكنش اكتر من حلم وصحيت منه
sandrala
دراع المعلم اليمين
دراع المعلم اليمين
sandrala

الحب على النت Empty
مُساهمةموضوع: رد: الحب على النت   الحب على النت Icon_minitimeالسبت أغسطس 30, 2008 9:06 am

والله يا نور كلامك جميل جدا وحقيقه وانت اعترفت انها حصلتلك اقبل كدا والاعتراف بالحق فضيله وانت كدا هتعلم غيرك

اما بالنسبه لراى عن انك تحب بنت من على الشات وهى تحبك او انتى تحبيه وهو يحبك وطبعا الكلام لكل متصف هنا على انح
دا اسمه حب الكترونيك يعنى حاجه الكترونيه بتجمع بينكوا انما انت لو دورت جواك فعلاوانتى كمان لو دورتى جواكى كويس وبقيتوا صرحه مع نفسكوا ولو لمره واحده هتفتح عنيك على حقايق كتييييييييييييير كانت غفلانه عنكوا من زماااااااااااااااااااااااااااان هتلاقى
ان كل دا مجرد تعود انك تكلمها او انك تكلميه كل يوم وتسالوا عن بعض يعنى بتحصل كتير
وصدقونى بعد مرور فترات من انكوا تنسوا بعض او تبعدوا عن بعض كله طبعا بيقول انه فى الاول هيبقى صعب انا مش قادره او انا مش قادر ابعد عنها انا حاسس انى اعرفها من زمان وهى كمان زمانها بتقول كدا لنفسها بس مفيش حد منكوا فى يوم دور جواه صح وبص للموضوع بوجه نظر مختلفه كله بيدور بدماغه وبس وعمره مااخد راى حد يا ترى دا صح ولا غلط يا ترى انا كدا كسبان ولا خسران بدال ما تحبوا بعض وقلبكوا يتكسر الاخر على حاجه هايفه وتافهه وكمان متنسوش ان دمعتكوا كلكوا علينا غاليه لاننا كلنا صحاب واللى يضحكنا هيضحكنا سوا واللى هيزعلنا هيزعلنا سوا .

ولا ايه يا شباب وبنات انح فكروا كويس فكروا اكتر مره واتنين وعشره لما تفكروا مش هتتلاموا بس لو اتسرعتوا صدقونى هتتعبوا اوى فى حياتكوا
اتمنالكوا التوفيق وانكوا تفكروا صح اقبل ما تختاروا حتى لو كانت اتفه الاشياء عشان الندم
صدقوانى اصعب احساس فى الدنيا يا رب ما حد يندم ابدا

صاحبتكوا الصغيره شويه :سيندرلا اتمنلكوا كل خير من قلبى
Shahanda
دراع المعلم اليمين
دراع المعلم اليمين
Shahanda

الحب على النت Empty
مُساهمةموضوع: رد: الحب على النت   الحب على النت Icon_minitimeالسبت أغسطس 30, 2008 3:12 pm

برافوا برافوا برافوا بجد يا سندريلاااا فعلاااا دى تربيتى ولا بلاش الحب على النت 503767
شجره الدر
دراع المعلم اليمين
دراع المعلم اليمين
شجره الدر

الحب على النت Empty
مُساهمةموضوع: رد: الحب على النت   الحب على النت Icon_minitimeالسبت أغسطس 30, 2008 5:53 pm

هههههههههههههههههههه

ياربي عليك يا نوووور بجد انت تحفه والله بس بجد الموضوع اللي انت فتحته حلو وده شئ مش جديد عليك لانك بتسكت تسكت وتطلع بقنبله موقوته ومتفجره

اولا عجبني صراحتك اوي وانك معترف ان حصلك الانجذاب اللي بتقول عليه وعايزه اقولك يا نور ان ده شئ طبيعي جدا
هتقولي ليه ؟؟؟؟ هجاوبك يا سيدي
عارف اول لما كنت baby اكيد انت مش فاكر المرحله اللي كنت فيها صغير اوي
لقيت اهلك بيقولك ده اخوك يا نور ومتضربهوش
كده من الباب للطاق وانت حتي متعرفش يعني ايه اخ
وانت طبعا بكل سذاجه اخويا ميييين ده ؟ Suspect
وانت طبعا ياغلبان بتصدق انه اخوك زي ما هما قالولك وخلاص
وبتتعود عليه علشان بتلاقيه في وشك ليل نهار ...يوم بيضربك ويوم بيصالحك ويوم بتتضحكو ويوم بتلعبو فأتعودت عليه

اهو بردو أي واحده هتقابلها في النت نفس الحكايه هتتكلم معاها شويه ويحصل connection وهتهزر معاها وهتضحك معاها وهتحكيلها همومك ويتهيأ لك انك معجب بيها لكن انت مش عارف ايه سر الاعجاب ده وبتكتشف في النهايه انه ولا اعجاب ولا حاجه

لكن انت الحمد لله اتعديت المرحله دي
وكويس انك عارف انه مجرد احساس بالارتياح لكن في غيرك كتيررررررر بيقعو في شباك اسلاك الحب الكهربي لان الانترنت ده بيطلع الانسان في الصوره زي ما هو عاوز يطلع بيها ومش بيظهر حقيقه الانسان
عارف الاشخاص اللي بنعرفهم علي الانترنت دول انا بشبههم بأيه؟؟؟؟؟

بعفاريت الحب على النت 406199

يعني انا مثلا اتعرفت علي بنات كتير جدا من محافظات مختلفه وقابلت منهم كتير وعلاقتنا كويسه جدا الحمد لله

لكن اكتشفت ان طبيعتهم غير اللي انا كنت رسماها ليهم ......وده مش عيب منهم ...لا... ده غلط مني انا لاني انا اللي برسم الصوره وعلشان كده في النت بحس انك بتتعامل مع عفاريت متعرفهمش ولا تعرف شكلهم ولا تعرف حتي اسمهم ولا تعرف شخصهم ومش معني كلامي انهم كلهم وحشين او غدارين او كدابين

لكن انا بشوف ان اي تعامل بين اتنين لازم يكون عيونهم في عين بعض وكل واحد بيشوف ال reaction بتاع التاني

يعني مثلا انا لو هشوفك زعلان النهارده هبقي عارفه ملامح وشك عامله ازاي وهشوفك هتتصرف ازاي وهحس بيك وهيبان قلقي عليك وهشوف بصه عينيك هتحس ان الموضوع فيه feeling وهو ده تعامل البشر لانهم المفروض يحسو ببعض

لكن علي الانترنت ومن خلال الشات... الكلام بتحس انه so cold وخالي من الاحاسيس والمشاعر وعلشان كده مش بيحسو ببعض ابدا .....مش بقولك عفاريت يابني
الحب على النت 387312
يمكن النت ده فتح مجال كبير علشان الشباب والبنات يتقابلو وهي دي الكارثه
فاكر زمان كان الولد ممكن يقعد 10 سنين متعلق ببنت الجيران لكن مش قادر يشاور ليها
لكن دلوقتي النت فتح الطريق بكل سهوله والمشكله كمان ان البنات ضعيفه شويه وممكن تحس احاسيس ميل اتجاه الشخص وهو اساسا ميكونش في بالو لكن اول ما يلقيها بدأت تنخ يقول اقفششششششش يا معلم وطبعا يعيش الدور معاها وياخدها علي قد عقلها والغلبانه تتوهم انه خلاص بقي فارس احلامها وبعدين الفارس ياخد حصانه ويقولها يا فكيك
لكن ده ميمنعش بردو ان لكل قاعده شواذ وانا اعرف ناس هما بالتحديد 3 بنات كانو زمايل ليا في منتدي معين
واتخطبو لشباب معانا من نفس المنتدي .... ههههه كانت حكايه ظريفه وغريبه اوي اوي انك تلاقي كلهم بيتجوزو بعض
وبردو الواحد بيرجع ويلف ويروح ويجي وفي الاخر بيقول كل شئ نصيب ومحدش عارف نصيبه فين
بس في الاغلبيه انا بشوف ان مفيش حب عبر الاسلاك
وشكرررررررا ليك يا نور علي مواضيعك القيمه دي
نادية27
لسه زبون ع القهوه

الحب على النت Empty
مُساهمةموضوع: رد: الحب على النت   الحب على النت Icon_minitimeالأحد أكتوبر 12, 2008 8:08 pm

بجد نور انا بتعجبنى الموضوعات الى انت بتفتحها جدا وانا راى ان الحب على النت من اكتر الاخطاء الى ممكن حد يقع فيه لان اى حد على النت انت مش بتكون واثق ان الكلام الى هو بيحكية فعلا كلام حقيقى ولا بيحول يجمل فى نفس لمجرد ان انت مش شايف ولا هو شيفك فادة موضوع بيكون بيقلق جدا وحتى لو كان الكلام حقيقى انت مش المفروض تعلق نفسك وبعدين تتصدم
Nonaa
دراع المعلم اليمين
دراع المعلم اليمين
Nonaa

الحب على النت Empty
مُساهمةموضوع: رد: الحب على النت   الحب على النت Icon_minitimeالإثنين يناير 05, 2009 5:35 pm

بجد يانور الموضوع هايل لان كله بيقع فى الموضوع ده وفعلا بيبقى مجرد ارتياح وتعود ان انت تتكلم مع الحد ده لكن الحب الحقيقى بيجى لما الشخص يتعامل معاك وتشوفه على طبيعته وفى مواقف حقيقيه الحب على النت 230877
L O G Y
دراع المعلم اليمين
دراع المعلم اليمين
L O G Y

الحب على النت Empty
مُساهمةموضوع: رد: الحب على النت   الحب على النت Icon_minitimeالأحد يناير 25, 2009 4:31 am

انا عن نفسى مش بعترف بيه اصلا يمكن برتاح لحد احب اكلم معاه احكيله لكن مش حب متوصلش لكده

بس واحده من لبنان اعرفها وواحد من المنصوره اعرفهم شخصيا كانوا بيكلمو بعض على النت وحبوا بعض وهى جت من لبنان مخصوص واتخطبوا فى القاهره

الحكايه دى حقيقى حصلت معنى كده انه ممكن ينجح بس نادر جدااااااا
سوسو
دراع المعلم اليمين
دراع المعلم اليمين
سوسو

الحب على النت Empty
مُساهمةموضوع: رد: الحب على النت   الحب على النت Icon_minitimeالثلاثاء فبراير 03, 2009 8:01 am

هو فعلا بيبقى تعود وارتياح بس مش واقعى او مش صادق لان كل واحد بيكلم عن الجانب الحلو
من شخصيته اللى عايز يظهره وبيخبى عيوبه.....
وساعات كمان الواحد يتخيل نفسه فى عالم هو عايزه ويبتدى يتعامل عل النت على انه من العالم الخيالى اللى هو رسمه لنفسه وكأن دى حقيقته.....
وانت مش ممكن تعرف الانسان صادق ولا كاذب الا لما تشوف عينه وانت بتكلمه
لان العين عمرها ماتكدب حتى لو الانسان كداب اوغدار بيبان الخبث فى عينيه
بجد سبحان الله اللى خلى عين الانسان مراية تعكس اللى جواه وتبين حقيقته مهما حاول يخبيها...وممكن من تعلقك بالانسان اللى على النت ده ترسمله صورة جميلة ويطلع شبه محسن فعلا بس ياترى يانور الاتنين طلعوا شبه محسن الحب على النت 166249
نور
نائب المعلم
نائب المعلم
نور

الحب على النت Empty
مُساهمةموضوع: رد: الحب على النت   الحب على النت Icon_minitimeالثلاثاء فبراير 03, 2009 5:59 pm

متفكرنيش يا سوسو والنبى Sad Sad
dina
شغال زي الورد
dina

الحب على النت Empty
مُساهمةموضوع: رد: الحب على النت   الحب على النت Icon_minitimeالخميس فبراير 12, 2009 1:47 pm

اولا السلام عليكم
ثانيا انا ليا وجهه نظر فى الموضوع اللى انت بتكلم فيه وتعليق بسيط
الانسان عمره ما كان بشكله ولا بمظهره الانسان باخلاقه وصفاته و روحه الطيبه ثالثا:وده الاهم ان مش كل الدنيا وحشه اكيد كل مكان فى الكويس وفى الوحش وانا من وجهه نظرى ان النت مفيد فى حاجات ومضر فى حاجات وانو اسلوب جديدوكويس بس اللى يحترموا ويستخدمو صح مش يستخدمو فى الضحك على البنات وتقليس عليهم
رابعا ساعات بتحصل وناس بترتبط ببعض من النت ودى حصلت حقيقى وارتباط جاد وهيجوزو قريب ان شاء الله دى وجهه نظرى معلش طولت عليكم
نور
نائب المعلم
نائب المعلم
نور

الحب على النت Empty
مُساهمةموضوع: رد: الحب على النت   الحب على النت Icon_minitimeالخميس فبراير 12, 2009 4:42 pm

اولا برحب بيكى فى انح
ثانيا انا شايف انك اخدتى الموضوع من الزاوية الضيقة..........
انا معاكى ان فعلا حصل ارتباطات كتير على النت حقيقية لكن متنكريش انا الغالبية بتبقى فاشلة لان كل واحد بيشوف الشخصية اللى قدامه على الشات زى ماهو راسمه فى خياله ومش بتكون شخصيته الحقيقة
وان اغلبيتها زى مانتى قولتى ان كله بيضحك على كله بنات وشباب وده الاغلب اللى بيحصل

لو انتى جربتى وارتاحتى لحد جدا ع النت وجيتى تشوفيه قدامك حتحسى انك مش دى الشخصية اللى اتكلمتى معاها وحتلاقى شخصية تانية مختلفة فى تعبيراتها واسلوبها
فالموضوع بيختلف
وعلى فكرة انا طبعا كنت بهزر لما كنت بتكلم فى موضوع الشكل طبعا لان الانسان اكيد طبعا بيبقى جميل بشخصيته ودى حاجة معروفة طبيعى واظن كان واضح جدا من كلامى انى كنت بهزر

شكرا مرة تانية وويلكم بيكى فى انح
عاشقه الغروب
دراع المعلم اليمين
دراع المعلم اليمين
عاشقه الغروب

الحب على النت Empty
مُساهمةموضوع: رد: الحب على النت   الحب على النت Icon_minitimeالسبت فبراير 28, 2009 4:47 am

موضوعك جميل يا نور وانا من رائى انه ممكن اتنين يحبوا بعض من على النت بس لوكان حتى شافوا بعض مرة واحده اما عن شخصيتها ممكن يعرفها من على النت
amrmoonlight
دراع المعلم اليمين
دراع المعلم اليمين
amrmoonlight

الحب على النت Empty
مُساهمةموضوع: رد: الحب على النت   الحب على النت Icon_minitimeالأحد مارس 01, 2009 7:15 pm

بجد يا نو مزضزعك جميل فعلا مرسى يا قمر
وانا بقه حصلت معايا برده مرتين بس الحمد لله موصلتش لحب
د.غاوى طب
دراع المعلم اليمين
دراع المعلم اليمين
د.غاوى طب

الحب على النت Empty
مُساهمةموضوع: رد: الحب على النت   الحب على النت Icon_minitimeالأحد أغسطس 16, 2009 7:21 am

الله على المواضيع الجميلة
بجد بقت ظاهرة غريبة اوى اللى بتحصل تلاقى الايميل عليه ايميلات بنات
طبعا دى حاجة خارجة تماما عن اخلاقنا وعادتنا وتقالدينا
بجد انا مش معترف تماما بان الشباب يكلموا البنات على الايميلات
وحكاية انه يبقى فى حب على النت دا مش منطقى طبعا
لان الانسان انه يحب انسانه يبقى حاطط شروط ومواصفات ونفسه تكون كذا لكن انت هنا بتكلم واحدة مش عارف عنها اى حاجة
والله واعلم حتى اسمها اللى بتقولهوللك صح ولاتمويه وناس بتكلم باسم ناس كلام فارغ كله
فاى مشاعر تجيللك من ناحية اى حد على الايميل تاكد انها مشاعر كاذبة
لان دا مش طريق الحب
ومعلش ياجماعة انا اسف فى اللى هقوله
ولو نفترض حصل مصادفة والاثنين كانوا صادقين واعجبو ا ببعض هل ستثق فيها بعد كده
انها تكون حبيبتك معلش دا راي بس صدقنى مش هتلاقى نفسك بتثق فيها وممكن الصفات تبدا تختل بعد كده لانها كانت صفات وهمية
مابنى على باطل فهو باطل
بجد الكلام على الايميل ده ماهو الاشغل مراهقين ولازم نقف وقفة جامدة جدا ونراجع جميع حسابتنا فى الموضوع ده ونتخيل انه البنت اللى انت بتكلمها اختك
واتمنى بجد العادة دى نتخلص منها
ملخص الكلام يعنى
الكلام على النت مع اى بنت دا كلام فارغ واكبر غلط ناس كتيييييييييير هتندم عليه
مفيش حاجة اسمها حب على النت برده كلام فارغ لان الحب مشاعر متبادلة وتوافق بين الاثنين
وحاجات كتييييييييييير بين الطرفين
وبجد شكراااااااااااااااااااااعلى التوبيك الجامد لانى كان نفسى اناقش المشكلة دى
واتمنى راى مايكنش زعل حد
الحب على النت 576922 الحب على النت 995489 الحب على النت 230877 الحب على النت 166249 الحب على النت 606447 الحب على النت 995489 الحب على النت 995489

الحب على النت
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-