قهوه انح
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

قهوه انح

شكلك تعبان ومتضايق شدلك كورسي واقعد تشرب ايه بقي مع قهوه انح مش حتقدر تزوغ م الحساب

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

الظلم ده صعب اوى

شجره الدر
Moamen Hassan
love is my m.s.g
نور
8 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
نور
نائب المعلم
نائب المعلم
نور

الظلم ده صعب اوى Empty
مُساهمةموضوع: الظلم ده صعب اوى   الظلم ده صعب اوى Icon_minitimeالخميس يوليو 31, 2008 9:54 am

صعبة اوى لما تكون تعبت و عينك تدمع من كتر سهر الليالى فى حاجة و فى الاخر تتاخد منك ظلم .
وصعب انك تكون كويس طول حياتك وتقع غدر على اخر خطوة فى تعليم حياتك كله ويدمر مستقبلك كله على مادة .
وصعب اوى لما تمتحن فى كلية تلاتة وستين مادة وتنجح فيهم كلهم واخر مادة فى حياتك يسقطوك فيها ظلم
وصعب اوى لما طول اربع سنين فى كلية تجارة عمرك ما تطلع حتى بواحدة ضعيف وفى الاخر تاخد ضعيف جدا فى مادة انت كنت تستاهل فيها جيد جدا
وصعب اوى لما تجيب تقدير عام جيد كل سنة فى التلات سنين اللى فاتوا وفى الاخر شهادتك طول حياتك تبقى دور تانى
والاصعب انك تلاقى نفسك ادام اختيارين والاتنين اصعب من بعض يا تعيد السنة عشان مادة يأما تقبل تخوشها دور تانى ومتتقبلش فى اى شغل والغريب انك ملكش اى ذنب فى الاختيارين .
الظلم ده وحش اوى
مكنتش اعرف انه صعب كده

انا حنسحب من اشراف قسم التجاريين لانى كرهت مجال التجارة ده و مش ناوى اشتغل فيه طول حياتى

عدل سابقا من قبل نور في الأحد أغسطس 10, 2008 9:13 pm عدل 3 مرات
love is my m.s.g
بتاع الشيشه
بتاع الشيشه
love is my m.s.g

الظلم ده صعب اوى Empty
مُساهمةموضوع: احمد سعيد جىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىى   الظلم ده صعب اوى Icon_minitimeالخميس يوليو 31, 2008 11:34 am

الف مبروووووك يا نور والحياه مش هتقف على المده ديه وابتسم الى جى هيكون احلى بأذن الله من الى فات وخليك متفأل وخلى امللك فى ربنا كبيررررررررررر انه مش هيضيع تعبك وسهرك على الفاضى
Moamen Hassan
المعلم صاحب القهوه
المعلم صاحب القهوه
Moamen Hassan

الظلم ده صعب اوى Empty
مُساهمةموضوع: رد: الظلم ده صعب اوى   الظلم ده صعب اوى Icon_minitimeالخميس يوليو 31, 2008 4:23 pm

ربنا معاك يا نور فعلا حوار صعب اووي لما تقعد تبني في حاجه كبيره وفي الاخر تلاقي مشكله زي دي تبوظ فرحتك انا سألتلك والله في الحوار ده وعرفت انك ان شاء الله لو امتحنت فيها في دور ديسمبر مش حتأثر علي تقديرك وده اكتر حاجه تهمك المهم التقدير بس برضه اعمل اللي عليك في موضوع الالتماس وخلي املك في ربنا كتير
https://anna7.ahlamontada.net
شجره الدر
دراع المعلم اليمين
دراع المعلم اليمين
شجره الدر

الظلم ده صعب اوى Empty
مُساهمةموضوع: رد: الظلم ده صعب اوى   الظلم ده صعب اوى Icon_minitimeالخميس يوليو 31, 2008 6:45 pm

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

اولا انا مشتركه جديده في القهوه

وده اول موضوع ارد فيه وللاسف بجد حسيت بمراره اوي في كلامك

لكن عايزه اقولك اولا مبروك علي النجاح ولازم تعرف ان قدر الله وماشاء فعل

انا مقدره موقفك ويمكن اتعرضت ليه في الترم الاول بس انا مش كليه تجاره

وكانت كل تقديراتي جيد جدا وجيد والدكتور وقعني بماده

وجاتلي حاله شبه انهيار و لدرجه اني قرفت من الكليه وانقطعت عنها وعن الحياه كلها

لكن عايزه اقولك اني بعد كده اكتشفت ان مفيش حاجه تستاهل كل اللي هنعمله في نفسنا

لان انت عارف وانا عارفه ان معظم الدكاتره بيكونو ظالمين جدا

لكن انت لازم تفوض امرك لله وتقول حسبنا الله ونعم الوكيل

وعيزاك تعرف ان اكيد ربنا مش هيضيع تعبك في الماده دي

وان الوظائف مش بتبقي متوقفه علي دور اول ودور تاني لان دي في الاول والاخر حكايه نصيب

وزي ما جدي وجدك بيقولو (المكتوب علي الجبين لازم تشوفه العين)

اولا لازم تحمد ربنا اوووي وتعرف انه اكيد شايل ليك حاجه اكبر

وثانيا بلاش نبره الحزن واليئس اللي في كلامك دي لاني جربتها بنفسي لكن صدقني اديني اهو مثل قدامك

بعد كل اللي عملته واضراب عن اكل وشرب وكليه الا ان النتيجه في النهايه كانت جيد جدا

وفي مثل دكتور قالهولي في الجامعه

(الضربه اللي متقسمش الظهر بتقويه)

وان شاء الله ربنا هيوفقك وهيكون معاك
Moamen Hassan
المعلم صاحب القهوه
المعلم صاحب القهوه
Moamen Hassan

الظلم ده صعب اوى Empty
مُساهمةموضوع: رد: الظلم ده صعب اوى   الظلم ده صعب اوى Icon_minitimeالجمعة أغسطس 01, 2008 7:48 am

رد جميل اوي من حد محترم اوي اوي
وواضح انك اتأثرتي بالموضوع ده جامد
عشان كده كلامك كله طالع م القلب
شكرا ليكي يا جميله

نور خلي املك في ربنا كبيير

(ان الله لا يضيع اجر من احسن عملا ) صدق الله العظيم
https://anna7.ahlamontada.net
shimo
دراع المعلم اليمين
دراع المعلم اليمين
shimo

الظلم ده صعب اوى Empty
مُساهمةموضوع: رد: الظلم ده صعب اوى   الظلم ده صعب اوى Icon_minitimeالجمعة أغسطس 01, 2008 9:22 am

معلش يانور انا عارفه ان الموضوع ده صعب لانه نفس اللى حصل معايا انا عمرى فى حياتى ماطعت باى ماده
وطلعت فى رابعه ترم تانى كممان متزعلش نفسك الكليه دى حظ وياريت متغلطش غلطتى وتضيع سنه من عمرك عشان ماده ادخل ترم تانى وصدقتنى مبتفرقش
tifa_mohamed
المستشار القانوني للقهوة
المستشار القانوني للقهوة
tifa_mohamed

الظلم ده صعب اوى Empty
مُساهمةموضوع: انت عاوز ترتاح ولالالالالا ايه   الظلم ده صعب اوى Icon_minitimeالجمعة أغسطس 01, 2008 6:13 pm

affraid مبروك يا نور علي النجاح وقدر الله ما شاء فعل وفكر في الي جي احسن انا شاء الله وانا شاء الله هترتاح الايام الي جيه طبعا انت فهمني afro lol! lol! lol! lol! lol!
sheetos
دراع المعلم اليمين
دراع المعلم اليمين
sheetos

الظلم ده صعب اوى Empty
مُساهمةموضوع: رد: الظلم ده صعب اوى   الظلم ده صعب اوى Icon_minitimeالسبت أغسطس 02, 2008 8:20 am

الفففففففففففففففففف مبروك ياواد يانور وخش يانور دور تانى ولو ملقتشى خش التالت على ايدك اللمين farao
بص نور انا متاكد ان ده اختبار من ربنا .فنا بقولك اول حاجه تعملها انك تصلى صلاة شكر لربنا وبعدين الشغل بردك بايد ربنا فاحمد ربنا وانشاء الله ربنا حيوفقك وحتشتغل احسن من اى حد دور اول وحنجيلك ياواد يانور نطلب منك تشغلنا وتتعوج علينا وممكن كمان مترداش .وبعدين نور متنسانيش لما تنجح حلاوتى (الف مبروك) عقبال مبركلك على شغل
ويلا كمان ياعم المعلم صاحب القهوة بيقولك عملين لك دسكونت لغاية متخلص امتحانات واى حاجه عايزه نادى بس على واد سالم
يلا سلام نور والف مبروك مرة تانية بس اوع بعد متنجح متتدفعش الحساب حعلقك king
shosh we bs
دينموو القهوة
دينموو القهوة
shosh we bs

الظلم ده صعب اوى Empty
مُساهمةموضوع: رد: الظلم ده صعب اوى   الظلم ده صعب اوى Icon_minitimeالسبت أغسطس 02, 2008 8:43 pm

هاردك لاك يانوو معلش بجد حوار يدايقئ والصراحة موضوع صعب وغريب عليك وعلينا كلنا عشان انت كنت متابع معانا بس هيا نصيب ابن ......انا فرحتى مش هتكمل الا بيك يامان وصدقنى فرحتى بنجاحى مش قدمافرحتى باللى كنت بشرحهولك دة اما يجيب نتيجة وبس متخفش يانور وانت عارف كلمتى على الله متقولش ليه ياربى كدة انت احسن من ناس كتير وان شاء الله فيها خيرة

كمل يامان ولا تايس مهما حصل نو فرق هيطلعك تقدير عام جيد
lol!

الظلم ده صعب اوى
صفحة 1 من اصل 1