قهوه انح
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

قهوه انح

شكلك تعبان ومتضايق شدلك كورسي واقعد تشرب ايه بقي مع قهوه انح مش حتقدر تزوغ م الحساب

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

طبق بربور البحر بيتعمل ازاى ؟

sheetos
نور
6 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
نور
نائب المعلم
نائب المعلم
نور

طبق بربور البحر بيتعمل ازاى ؟ Empty
مُساهمةموضوع: طبق بربور البحر بيتعمل ازاى ؟   طبق بربور البحر بيتعمل ازاى ؟ Icon_minitimeالأحد أغسطس 03, 2008 8:18 pm

مساااااااااااااء الخير
وانا بشرب المعسل حسيت انى جعان
قولت اعدى وادحرج التماسى
عاوز طبق بربور البحر
وكيس شحتب
الاقى عندكم ؟
sheetos
دراع المعلم اليمين
دراع المعلم اليمين
sheetos

مُساهمةموضوع: رد: طبق بربور البحر بيتعمل ازاى ؟   طبق بربور البحر بيتعمل ازاى ؟ Icon_minitimeالأحد أغسطس 03, 2008 10:49 pm

صباح الفل يانور
يانور بربور البحر ده كل يوم بيعمله شيف بتعنا ويسلام لو يزود البربور شوية بيبقى جميل
والاحلى لو خدته البربور وهو طاز
وسلام باه عشان انا رايح ارجع. قصدى اكل بربور البحر
(وانا لله وان الهى راجعون) Sad
Moamen Hassan
المعلم صاحب القهوه
المعلم صاحب القهوه
Moamen Hassan

مُساهمةموضوع: رد: طبق بربور البحر بيتعمل ازاى ؟   طبق بربور البحر بيتعمل ازاى ؟ Icon_minitimeالإثنين أغسطس 04, 2008 5:07 am

اهي دي المواضيع اللي تفتح النفس صحيح

بربور البحر ده طبق لذيذ اوووي بيتعمل من مناخير السمكه

هند بقي تظبطنا
https://anna7.ahlamontada.net
folla
دراع المعلم اليمين
دراع المعلم اليمين
folla

مُساهمةموضوع: طبق اليوم:بربور البحر......   طبق بربور البحر بيتعمل ازاى ؟ Icon_minitimeالإثنين أغسطس 04, 2008 8:54 am

اولا السلام عليكو احب اقدملكو نفسي انا الشيف هنداوي بشتغل بقالي 17سنة في مطاعم باريس ومع كدة سبتها وجيت اشتغل في انح لانها ارقي و مرتباتها احسن وعشان الحاج مؤمن بردو خيره عليا ولحم دراعي من خيره بس والنبي يا مون تزودلنا اليومية شوية احسن مبتكفيش حق التوكتوك اللي باجي بيه, المهم
شوف يا نور انا بقالي كام سنة بشتغل شيف في بلاد برة ومع كدة اول مرة اسمع عن بربور البحر دة بس متقلقش انا حعملك احلي طبق بربور بحر حتاكل صوابع رجلك وراه
اول حاجة المقادير :
1-كيلو بربور بحر -2-شيح -3-زيت عداد الشمس -4-ملح اسود - 5-قشر بصل -6-عضمة كلب -7-عصير قصب(لو مفيش قصب خليها بتنجان مفيش مشكلة)- 8-بوم بوم (محدش يستخف ويسالني ايه البوم بوم لان انا اساسا معرفش هو ايه) -9- تمن كيلو عنب بناتي ولو لقيت صبياني هات مقاس 36 - 10 -دوم

الطريقة:
1-حنجيب بربور البحر و نفرده عالارض ونكب عليه 3 ازايز زيت عداد شمس ونسيبه 14 يوم كدةفي التلاجة
2-حط الشيح باة مع قشر البصل علي الملح الاسود عالدوم عالقصب وقلبهم برفق (بالجامد يعني)
3-بعد ماتقلبهم كويس اوي حط عليهم البوم بوم ودخلهم الفرن لمدة تلات سواني
4-بعد ما حنطلعه من الفرن حنحط عليه بربور البحر اللي كنا سيبينه من اسبوعين زمانه عفن اساسا بس مش مشكلة حيتاكل بردو
5- حنحطهم في الفرن لمدة ساعة كدة ساعة ونص ونطلعهم
بكدة نكون خلصنا طبق بربور البحر واحب اقولكو انه يحتوي علي جميع العناصر الغزائية لانه فيه فيتامينات ومعادن وبكتريا وفيروسات مهمة جدا للجسم
واحد لمض حيسالني سؤال لولبي ويقولي احنا ليه مستعملناش العنب مع انه مكتوب في المقادير!!!
بس دة سؤال غبي لان اجابته واضحة اكيد يعني جايبة تمن كيلو عنب نحلي بيه بعد الاكل كدة
وبكدة تكون خلصت حلقتنا يارب الاكلة تعجبكو واشوفكو في الحلقة القادمة انشاء الله كات
lol! lol! Very Happy
نور
نائب المعلم
نائب المعلم
نور

مُساهمةموضوع: انا فى المستشفى   طبق بربور البحر بيتعمل ازاى ؟ Icon_minitimeالإثنين أغسطس 04, 2008 9:36 am

الله الله الله حاجة جميلة بصراحة
انا عمرى ما دوقت الطعامة دى فى حياتى tongue
الظاهر الشيف هنداوى ده فعلا كان فى باريس Twisted Evil
انا سبتلكم شوية بربور بحر يا جماعة فى الطبق عشان ملحقتش اخلصه كنت فى المستشفى بعد اول معلقة No
كل واحد يدوق معلقة ويكتبلى رأيه lol!
وانا حعمل عملية تطهير المعدة بكرة clown
ومتقلقوش انا حاجز ليكم كذا سرير جنبى فى المستشفى
lol! lol!
sheetos
دراع المعلم اليمين
دراع المعلم اليمين
sheetos

مُساهمةموضوع: رد: طبق بربور البحر بيتعمل ازاى ؟   طبق بربور البحر بيتعمل ازاى ؟ Icon_minitimeالإثنين أغسطس 04, 2008 7:35 pm

انت مبتفهمش على فكرة فى الاكلات
يبنى انا كل يوم قبل مروحش الشغل اضربلى طبقين على ريق
لا حيات بدون بربور البحر ويسلام لو معاه حدية فى رغيف
بيبقى لذيذه طحن دنا كل مسال حد رايح فين يقولى اجيب بربور البحر
ومش اى بربور لازم يكون من عمايل شيييييييييف هنداوى
مع بربور البحر كله وانت مطمن طبق بربور البحر بيتعمل ازاى ؟ 230877
متنساش نور تبقى تزود عدد السراير فى مستشفى طبق بربور البحر بيتعمل ازاى ؟ 166249
Moamen Hassan
المعلم صاحب القهوه
المعلم صاحب القهوه
Moamen Hassan

مُساهمةموضوع: رد: طبق بربور البحر بيتعمل ازاى ؟   طبق بربور البحر بيتعمل ازاى ؟ Icon_minitimeالثلاثاء أغسطس 05, 2008 4:09 am

Shocked Shocked Shocked

هند مش لازم ناكل انا ممكن اقضيها عصاير
بعدين كده مفيش زبون حيفضل سليم عشان ناخد منه فلوس

هند ابوس ايدك كفايه طبيخ :&ext:

مش عارف ليه حاسس انك حتنفعي في السباكه اكتر scratch

نور خدني ع السرير اللي جنبك

طبق بربور البحر بيتعمل ازاى ؟ 17944
https://anna7.ahlamontada.net
sheetos
دراع المعلم اليمين
دراع المعلم اليمين
sheetos

مُساهمةموضوع: رد: طبق بربور البحر بيتعمل ازاى ؟   طبق بربور البحر بيتعمل ازاى ؟ Icon_minitimeالأربعاء أغسطس 06, 2008 9:26 am

انا من راى مؤمن نسيب هند شيف زى مهية
ونقلب القهوة لمستشفى سموم
طبق بربور البحر بيتعمل ازاى ؟ 524614 طبق بربور البحر بيتعمل ازاى ؟ 524614 طبق بربور البحر بيتعمل ازاى ؟ 524614
حنكسب دهب وربنا يخللنا هنداوى وتفضل تعملنا اكل من ايديها الحلوين طبق بربور البحر بيتعمل ازاى ؟ 166249
شجره الدر
دراع المعلم اليمين
دراع المعلم اليمين
شجره الدر

مُساهمةموضوع: رد: طبق بربور البحر بيتعمل ازاى ؟   طبق بربور البحر بيتعمل ازاى ؟ Icon_minitimeالأربعاء أغسطس 06, 2008 6:23 pm

يععععععععععععععععععععععععععععععععع طبق بربور البحر بيتعمل ازاى ؟ 452462

هبولق هبولق هههههههههههههههههه

بطلو قرف بقي الريحه طلعت طبق بربور البحر بيتعمل ازاى ؟ 452462 طبق بربور البحر بيتعمل ازاى ؟ 452462
Princess
دراع المعلم اليمين
دراع المعلم اليمين
Princess

مُساهمةموضوع: انا اعرف سمك البربون وبمووت فيه.بس بربور البحر من قال لا اعرف فقد افتى..ولا خاب من استشار.اللي حصل اني قلت اسأل عمو ابو اهطل عنه.والراجل قاللي على طريقه تيك اواي وفي متناول الجميع كده عرفها من كتاب الحاجه عميانه.صفحة الله يقرفك..و هي كالآتي: تجيب بربور ال   طبق بربور البحر بيتعمل ازاى ؟ Icon_minitimeالأربعاء سبتمبر 24, 2008 7:17 pm

انا اعرف سمك البربون وبمووت فيه.بس بربور البحر من قال لا اعرف فقد افتى..ولا خاب من استشار.اللي حصل اني قلت اسأل عمو ابو اهطل عنه.والراجل قاللي على طريقه تيك اواي وفي متناول الجميع كده عرفها من كتاب الحاجه عميانه.صفحة الله يقرفك..و هي كالآتي: تجيب بربور البحر و تفرده بمعلقه نظيفه_لازم تكون نظيفه_ على منديل كلينكس..و تقليه في زيت كبد الحوت..و تسيبه لحد ما يطحلب و يخضر..و تطلعه و تحط صوص ترجيع شيتوس بالجبنه..و للتجميل ذباب مجفف و بعوض حي.بس كده على فكره هو اسمه كان ابو سيد..بس سيد اتهطل لما مامته _وهي بالعباسيه حاليا_طبختهاله و ابله عميانه كانت نظيره قبل ما تخترع الاكله و اول ما داقيتها اتعمت.كل واحد حسب مدى قبول جسمه للبربور.

طبق بربور البحر بيتعمل ازاى ؟
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-